Referentie

Fun

Fun is klaar voor verdere groei

Fun heeft in korte tijd een succesvolle weg afgelegd. Fun ontstaat in 2000 uit een joint venture tussen de familie Coeman, eigenaar van vier winkels, en retailholding Mitiska. De vijf Nolmans familiewinkels werden al snel toegevoegd aan de groep. Opening van een aantal nieuwe winkels zorgde voor een explosieve groei naar 19 winkels in minder dan één jaar tijd. Door extra overnames en bijkomende nieuwe openingen telt Fun vandaag 30 winkels en 1 experience store. 

Informatica stroomlijnen na supersnelle groei

Al snel bleek geen enkel van de beschikbare informaticasystemen, waaruit men kon kiezen na de overnames, tegen dergelijke explosieve groei opgewassen. Bovendien wou Fun haar voorraad- en aankoopbeheer stroomlijnen. “Een gerichte automatisering van de aankoop- en logistieke processen is cruciaal voor een retailer. Een massa complexe cijfergegevens moet vlot omgezet worden in duidelijke signalen die niet verloren kunnen gaan in de massa”, aldus Bart De Beuker, IT-director bij Fun.

Complexiteit in logistiek

“Als vrijetijdsretailer zijn we sterk seizoensgebonden. Feesten als carnaval, Halloween, Pasen, Sinterklaas en kerst zijn piekmomenten met een eigen productaanbod”, aldus Bart De Beuker. “Die diversiteit zorgt voor een complexe logistiek: we verkopen meer dan 50.000 verschillende artikelen, waarvan er jaarlijks ongeveer één derde vervangen worden in het assortiment. De aard van de waren is bovendien erg divers, gaande van klein schrijfgerei tot een volledige tuinset.”

Opnieuw de keuze voor Dynamics NAV

Fun stelde een lastenboek samen en evalueerde een reeks potentiële leveranciers en partners. Bart De Beuker: “Retailautomatisering is vrij specifiek. Een pak kandidaten viel dan ook snel af. We kwamen al snel uit bij het pakket Microsoft Dynamics NAV. Vooral de eenvoudige opbouw en sterke integratie van de verschillende modules beviel ons. Bovendien werkten we al een jaar met de boekhoudmodule van Microsoft Dynamics NAV. We kozen Microsoftspecialist TCOG als implementatiepartner vanwege hun ervaring en kennis in de retail.”

Resultaat en toekomst

“Dankzij Microsoft Dynamics NAV en TCOG hebben we vandaag meer betrouwbare voorraadgegevens en een beter voorraadbeheer”, aldus Bart De Beuker. “Door een beter onderbouwde aankoop versnelde ook onze voorraadrotatie. We beschikken bovendien over betrouwbare rapporten en statistieken van onze activiteiten. Dat is ondermeer zeer zinvol bij de berekening van onze winstmarges per artikel, bij de waardering van onze voorraad en bij factuurcontrole.”

Meer weten?

Wilt u meer weten? Ons sales team helpt u graag verder. Laat uw contactgegevens achter en wij behandelen uw vraag zo spoedig mogelijk.

Gratis Demo Aanvragen

Naast alle informatie op onze website, willen wij u ook een vrijblijvende demo aanbieden.
Bent u geïnteresseerd? Neem direct contact op of vraag uw gratis demo aan via onderstaande knoppen!